اپليكيشن خدماتي خدمت از ما

سئو

سئو چيست : سئو يا همان سئو سايت به نوعي كلمه فارسي معادل SEO است. (Search Engine Optimaization) ⭐️

سئو رقابتي است كه پاياني براي آن نمي توان متصور بود.

 

نكته مهم و مشترك اين است كه تمامي مديران در تلاش هستند كه محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. از طرفي ديگر بايد نام وب سايت در صفحه جستجوي گوگل حتما باشد و در اين حالت است كه سئو اهميت پيدا مي كند.

 

هيچ راه ميانبري وجود ندارد كه سايت شما در نخستين صفحه سرچ گوگل قرار گيرد. درست است كه مي توانيد با دادن آگهي به Google adwords سايت خود را به لينك هاي اول برسانيد اما براي اينكه سايت تان براي مشتري ارزش بيشتري داشته باشد و به صورت ارگانيك، در صفحه اول جستجو بيايد بايد از اصول سئو به صورت آگاهانه استفاده و آنها را پياده سازي كنيد. در اينجا ابزارهايي را كه براي سئو كاربرد دارد را بررسي مي كنيم.

بي شك مي توان سرآمدترين آن ها را گوگل دانست.

 

در اينجا يك سري آمار براي شناخت بيشتر اين فضا ارائه مي دهم:

 

تعداد كاربران اينترنت بيش از 3.7 ميليارد نفر هستند. (جمعيت كره زمين در سال 2017، 7.5 ميليارد است) +

 91% كاربران اينترنت از سرچ استفاده مي كنند.

93% تعامل انسان ها با فضاي آنلاين با جستجو در مورتورهاي جستجو شروع مي شود.

گوگل به تنهايي 77.43% سرچ ها را به خود اختصاص مي كنند. +

يش از 180 ميليارد سرچ ها در ماه توسط موتورهاي جستجو انجام مي شود.

135 ميليارد هرگز به صفحه دوم نمي روند. +

حدود 60% كليك ها فقط بر روي 3 لينك اول است. +

بر لينك اول حدود 30 تا 33% كليك مي شود

 سئو چيست ؟

 

 

تعاريف بهتر از سئو: SEO

 

سئو راهي براي فهماندن بهتر محتوا به گوگل است.

 

سئو ترجمان محتوا به زبان گوگل است.

 

سئو مانند اين است كه شما تمام راهرو هاي درون سايت تان را براي گوگل روشن كرده ايد.

 

سئو ايجاد سهولت بررسي سايت توسط گوگل است.

 

سئو پرزنت محتواي سايت براي گوگل است.

 

سئو كمك به گوگل براي درك موضوع نوشته شده است.

 

سئو تا حدودي همان بازاريابي و فروش در دنياي آنلاين است.

 

سئو ارزان ترين و دائمي ترين راه بازاريابي آنلاين است.

 

سئو همان بحثي است كه باعث مي شود شما گوي سبقت را از رقبا برباييد.

 

سئو علم نيست.

 

سئو حاصل يك سري تجربيات تاكنون است.

 

سئو همان كاريست كه بايد انجام شود تا لذت حضور آنلاين چشيده شود.

 

سئو براي تمام كساني كه به صورت وب سايت فعاليت آنلاين دارند مي بايست مهم باشد.

 

سئو از جنس توصيه است.

 

سئو يك مزيت رقابتي استراتژيك است.

 

سئو تبليغات نيست.


برچسب: سئو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۵:۴۰ توسط:مصطفي موضوع:

متخصص سئو

متخصص سئو را ⭐️ كارشناس سئو ⭐️ يا سئوكار يا مشاور سئو هم مي گويند.

متخصص سئو ترجمه SEO Specialist مي باشد. اما مانند اكثر امور كه در ايران با كل دنيا متفاوت است، در ايران براي متخصص سئو بيشتر لفظ سئوكار استفاده مي شود (و اكثر كساني كه با اين نام مجاز نمي باشد سرچ مي كنند كلمه ” مشاور سئو ” را انتخاب مي كنند). براساس آمار گوگل ترندز واژه سئوكار در سال هاي 2010 در ايران شروع به استفاده شد.

 

خيلي از صاحبان سايت ها به دنبال سئوكار حرفه اي هستند و براي آن اقدام به استخدام سئوكار مي كنند. آن ها به دنبال بهينه سازي سايت خود هستند و مي دانند با اين كار، بهبود جايگاه سايت در گوگل را خواهند داشت.

 

اين روزها اگر نگويم همه، بايد بگويم بخش اعظمي از مديران كسب و كارهاي آنلاين دغدغه حضور در صفحه اول گوگل را دارند. (البته 3 لينك اول بيشتر حائز اهميت است). اينجاست كه همه به فكر بهينه كردن سايت هاي خود براي موتورهاي جستجو يا همان بهينه سازي سايت مي افتند. پس تقاضا براي سئو (بهينه كردني براي موتورهاي جستجو) بالا مي رود. هر زمان كه تقاضا بالا مي رود پشت سر خود عده اي سود جو و كم سواد بعد از آنان عده اي بي سواد، وارد ماركت مي شوند. برخي از مديران سايت ها هم كلا در باغ نيستند و فقط از فعاليت آنلاين داشتن يك وب سايت را مي دانند و بس. (كه اين افراد مخاطب بحث ما نيستند)

 

براي سئو هيچ قيمتي نمي شود در نظر گرفت. براي اينكه سئو تشكيل شده است از تعداد زيادي فعاليت و هر كدام براي خود كلي ريز كاري دارند كه حتي پس از پياده سازي هم امكان دارد اصلا متوجه نشويم. چيزي به نام قيمت سئو يا تعرفه سئو سايت وجود ندارد.

به همين دليل يكي از مهمترين نكات در برون سپاري فعاليت سئو، صداقت در تجارتِ نفر يا شركت سئوكار است. به دليل اينكه خيلي از مسائل اصلا توضيح دادني نيستند و خيلي از موارد هم نكاتي هست كه براساس تجربه كسب شده و همين ها باعث موفقيت در كار متخصص سئو است. البته گفتن آن ها به كارفرما هم عايدي ندارد چون به احتمال فراوان اصلا متوجه نمي شود.

پس به رزومه، نحوه برخورد و صداقت متخصص سئو بايد بسيار دقت كرد.

سئو يك فعاليت كوتاه مدت نيست، سئو مي بايست به موازات نگهداري سايت دائما انجام شود. سئو يك فعاليت پيوسته و همه روزه است. به محض اينكه دست از آن بكشيد پس از مدتي شاهد كاهش رتبه سايت خود در موتورهاي جستجو خواهيد بود. البته ناگفته نماند كه سئو يكي از روش هاي بالا بردن بازديد سايت در گوگل و افزايش رتبه گوگل است اما به نظر من كم هزينه ترين، موثرترين و پايدارترين است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۸:۳۱ توسط:مصطفي موضوع:

ديوار

ديوار يكي از سايت هاي درج آگهي هست. سايت ديوار فعاليت خود را از سال 91 شروع كرده و مدل كسب و كار آن پلتفرم دوسويه است.

سايت ديوار مربوط به پورتفوليو كافه بازار است. بلد، ديوار، رسيد (كه البته فعاليت آن به دليل انحصارگرايي تاكسيراني از سمت خود كافه بازار متوقف شد) در اين سبد قرار دارند.

ديوار

برخي گمان مي كنند كه ديوار اولين سايت درج آگهي آنلاين است در صورتي كه ايستگاه ، ايران تجارت و لوكوپوك خيلي قبل تر از ديوار وجود داشتند.

در سال هاي اول استفاده از اين سايت به صورت كلي رايگان بود و هيچ گونه تبليغي هم از ديوار در فضاي آنلاين و آفلاين نمي ديديم.

در سال هاي اخير ديوار توانسته ليدر بازار آگهي شود و سهم قابل توجهي از بازار آنلاين آگهي ها را به خود اختصاص دهد. در سال 97 طبق آمار رسمي از سايت ديوار، روزانه 400 هزار آگهي در ديوار گذاشته مي شود. در حال حاضر پرسنل ديوار حدود 350 نفر هستند.


شايد برايتان جالب باشد كه اين روزها پيرامون ديوار در وب چه مطالبي جستجو مي شوند:

سايت ديوار مشهد

ديوار من

دانلود ديوار

ديوار تهران

ديوار شيراز

ديوار تبريز

ديوار كرج

جستجو در همه شهرهاي ديوار

 

شهرهايي كه بيشترين تداوم استفاده را از اين سايت دارند:

شهرهاي پربازديد ديوار
ديوار

مي دانستم  (و قابل حدس بود) ديوار تهران ، ديوار مشهد ، ديوار كرج ، ديوار شيراز ، ديوار اصفهان ، ديوار اهواز ، ديوار تبريز جزو ديوار هاي پربازديد هستند اما حضور ديوار كرمانشاه ، ديوار قم و ديوار رشت در شهرهاي پر بازديد براي من جالب بود.

كه البته ديوار تهران با اختلاف بسيار از ديوار مشهد كه رتبه دوم را دارد فاصله دارند.

 

مهمترين رقيب سايت ديوار، شيپور است. حدود يكسال پيش بود كه شيپور لوگو خودش را به طرح جديدي تغيير داد.

رقيب ديوار
شيپور

 

مدتي پيش هم سايت آلونك (مربوط به رهن ، اجاره و فروش ملك است) با سايت شيپور ادغام شدند. البته اين ادغام را من زياد ادغام نمي نامم، بيشتر از اين جيب به آن جيب حساب مي شود. چون خود شيپور از سرمايه گذارهاي سايت آلونك بود. (منبع عكس: ECM)

شيپور


شايد برايتان جالب باشد كه اين روزها در فضاي وب پيرامون شيپور چه مواردي سرچ مي شود:

دانلود شيپور

شيپور مشهد

شيپور خودرو

شيپور اصفهان

شيپور قم

نصب ودانلود برنامه شيپور

عكس شيپور

دانلود شيپور براي ايفون

حدود 2 سال پيش بود كه سايت شيپور تصميم گرفت كه كمي به صورت تخصصي تر به حوزه خودرو ورود كند كه مدتي بعد ديوار نيز همين تصميم را گرفت. اولين اقدام ديوار آوردن شهرام شاهكار براي مديريت بخش خودرو ديوار بود. شهرام شاهكار حدود 6 سال پيش از كانادا بازگشت. ابتدا مدير توسعه كسب و كار ديجي كالا بود و مدتي بعد مديرعامل اسنپ شد. شهرام شاهكار تنها شخصي است كه در سه شركت برتر اينترنتي ايران يعني كافه بازار ، ديجي كالا و اسنپ در پست مديريتي حضور داشته است.


برچسب: ديوار،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۲:۱۲ توسط:مصطفي موضوع: